Bank Spółdzielczy ostrzega przed wyłudzeniem danych przez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS
SCHEMAT DZIAŁANIA PRZESTĘPCÓW:
- przestępcy dzwonią do klienta banku spółdzielczego z numeru Infolinii Banku tj. 801 321 456 lub 86 215 50 00;
- osoba dzwoniąca posiada ukraiński akcent i przedstawia się jako pracownik Banku;
- prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w Internecie;
- rozmowa będzie dotyczyła zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta;
- osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;
- podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku;
- Zachowaj ostrożność jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje;
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwoń na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA:
- Infolinia Banku nie wykonuje połączeń wychodzących z numeru 801 321 456;
- Infolinia Banku BPS obsługuje klientów banków spółdzielczych tylko w zakresie kart płatniczych;
- Pracownicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo Banku nigdy nie kontaktują się bezpośrednio z klientem;
- NIGDY nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości elektronicznej lub pełnego numeru karty płatniczej;
- NIGDY nie podawaj przez telefon hasła do bankowości elektronicznej lub trzy cyfrowego kody z karty CVV;
- NIGDY nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych;
- Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzujących;
- Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje;
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zdzwoń na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.