Uważaj na połączenia telefoniczne, w których oszuści podszywają się pod pracownika Banku.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.
Pamiętaj:
-
Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych.
-
Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty, czy dostępu do bankowości internetowej.
-
Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
-
Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
-
Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
-
Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
-
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Infolinią Banku. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
-
Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Bankiem - telefon: +48 18 265 71 96.
Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://www.zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki