Przejdź do głównej treści

Deklaracja dostępności

    Bank Spółdzielczy w Czarnym Dunajcu dokłada wszelkich starań, aby zapewnić dostępność oferowanych usług dla wszystkich użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami. Naszym celem jest tworzenie przestrzeni – zarówno online, jak i stacjonarnie – przyjaznej i dostępnej dla każdego. Chcemy, aby każda osoba, niezależnie od swoich możliwości, mogła swobodnie korzystać z naszych produktów, usług i informacji. Zapewniamy naszym klientom dostęp do usług bankowości detalicznej na kilka sposobów – poprzez placówki bankowe, bankowość internetową, aplikację mobilną, bankomaty i wpłatomaty. W działaniach związanych z dostępnością kierujemy się obowiązującymi regulacjami prawa krajowego, międzynarodowymi standardami oraz dobrymi praktykami.

    Deklaracja dostępności dotyczy strony www.bsczarnydunajec.pl.

    Data publikacji strony internetowej: . Data ostatniej istotnej aktualizacji:

    Dostępność w naszym Banku

    Stan dostępności cyfrowej

    Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

    Niedostępne treści

    Niezgodność z ustawą

    • Pliki do pobrania ze strony - nie są przystosowane do wymogów dostępności;
    • Karuzele nie mają dostępnych kontrolek klawiatury ani opcji zatrzymania automatycznego ruchu;
    • Struktura tabeli "Godziny przelewów" została użyta do rozmieszczenia elementów, mimo że nie przedstawia danych tabelarycznych;
    • W stopce znajduje się element stylizowany jak link, ale nieinteraktywny.
    • Użyto niewłaściwego sposobu wyróżniania linków oraz zbyt niskiego kontrastu informacji.

    Treści nieobjęte przepisami

    • Dokumenty opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
    • Aktualności opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo.
    • Wszelkie treści na stronie nie dotyczące Klienta indywidualnego.

    Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

    • Data sporządzenia deklaracji: 27
    • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 30

    Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez RAE Sp. z o.o. Wyniki badania przedstawia Raport z audytu (dokument PDF).

    Informacje zwrotne i dane kontaktowe

    Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Banku Spółdzielczego w Czarnym Dunajcu — mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie +48 18 265 71 96.

    Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

    Zgłaszając takie żądanie podaj:

    • swoje imię i nazwisko,
    • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
    • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
    • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

    Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

    Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

    Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

    Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

    Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

    Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej instytucji:

    • Krystyna Zahora – Wiceprezes Zarządu,
    • Adres: 34-470 Czarny Dunajec, ul. Rynek 19,
    • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

    Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

    Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

    Aplikacje mobilne

    Bank Spółdzielczy udostępnia następujące aplikacje mobilne:

    Dostępność architektoniczna

    Centrala Banku, budynek ul. Rynek 19, 34-470 Czarny Dunajec

    • Bezpośrednie dojście do budynku - osoba na wózku samodzielnie nie dojedzie do budynku ze względu na duże nierówności, dużo wysokich krawężników.
    • Parking – do 20 m od budynku znajdują się miejsca postojowe/parking ogólnodostępny (nieoznaczony dla klientów, miejski, wzdłuż ulicy), bez koperty.
    • Komunikacja publiczna - informacja o przystanku - w odległości do 100 m od budynku znajduje się przystanek komunikacji zbiorowej typu autobus.
    • Dostępność wejścia do budynku - do pomieszczeń Banku w budynku prowadzi 1 wejście od ul. Rynek. Do wejścia prowadzą tylko schody - brak dostępu dla osób poruszających się na wózku. Dodatkowo przed drzwiami wejściowymi znajduje się zagłębiona w posadzce wycieraczka utrudniająca poruszanie się na wózku. Centrala banku - placówka własna obrendowiona, logo banku, świadcząca usługi dla konsumentów.
    • Pole manewrowe dla osoby na wózku – brak wolnej przestrzeni manewrowej dla osoby poruszającej się na wózku, przed wejściem do budynku.
    • System nawigacji (np. znacznik Totupoint) – w obrębie drzwi wejściowych do budynku nie jest zamontowany znacznik.
    • Drzwi wejściowe – drzwi wejściowe nie można łatwo otworzyć, co wynika z ustawienia samozamykacza, szerokość drzwi co najmniej 90 cm, brak przy drzwiach przycisków otwierających drzwi, przywoływacza.
    • Wnętrze budynku - Cała centrala Banku i obsługa klienta znajduje się na kilku poziomach (dwa poziomy: parter i 1 piętro) i pomiędzy tymi poziomami są tylko schody.
    • Przy wejściu do Banku znajduje się Bankomat. Informacje dotyczące dostępności Bankomatów znajdują się w sekcji dotyczącej bankomatów.
    • Punkt informacyjny - pracownik zapewniający wsparcie i informację o dostępności architektonicznej oraz innych udogodnieniach dostępny jest w godzinach pracy Banku.
    • Pętla indukcyjna- w budynku nie ma pętli indukcyjnych.
    • Tłumacz PJM - jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego online.
    • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, w tym: znaczników dźwiękowo – nawigacyjnych, mapy tyflograficznej, lupy powiększającej, ramek do podpisu.
    • Toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością – Bank nie posiada toalet ogólnodostępnych.
    • Dostęp z psem asystującym - Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń ogólnodostępnych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

    Filia Banku, Budynek Ciche 32A, 34-407 Ciche

    • Bezpośrednie dojście do budynku - osoba na wózku samodzielnie dojedzie do wejścia do budynku, nawierzchnia gładka, bez "kocich łbów", krawężników, schodów nierównych chodników, stromych podjazdów, brak przeszkód przed wejściem.
    • Parking – parking dedykowany dla klientów filii (wyraźne oznaczenie) bez oznaczonej koperty dla osób z niepełnosprawnościami.
    • komunikacja publiczna - informacja o przystanku - w odległości do 300 m od budynku znajduje się przystanek komunikacji zbiorowej typu autobus.
    • dostępność wejścia do budynku - do pomieszczeń Banku w budynku prowadzi 1 wejście. Do wejścia prowadzą tylko schody - oprócz schodów, do budynku prowadzi pochylnia dla osób poruszających się na wózku. Drzwi wejściowe - ten sam poziom przed i za drzwiami, dopuszczalny próg w drzwiach max 2cm. Filia banku - placówka własna obrendowiona, logo banku, świadcząca usługi dla konsumentów.
    • Pole manewrowe dla osoby na wózku – wolna przestrzeń manewrowa o wymiarach 200x200cm dla osoby poruszającej się na wózku, przed wejściem do budynku.
    • System nawigacji (np. znacznik Totupoint) – w obrębie drzwi wejściowych do budynku nie jest zamontowany znacznik.
    • Drzwi wejściowe – drzwi wejściowe można łatwo otworzyć, szerokość drzwi co najmniej 90 cm, brak przy drzwiach przycisków otwierających drzwi, przywoływacza.
    • Wnętrze budynku – cała filia i obsługa klienta znajduje się na jednym poziomie / kondygnacji, bez zróżnicowania wysokości posadzki.
    • Przy wejściu do Banku znajduje się Bankomat. Informacje dotyczące dostępności Bankomatów znajdują się w sekcji dotyczącej bankomatów.
    • Punkt informacyjny - pracownik zapewniający wsparcie i informację o dostępności architektonicznej oraz innych udogodnieniach dostępny jest w godzinach pracy Banku.
    • Pętla indukcyjna- w budynku nie ma pętli indukcyjnych.
    • Tłumacz PJM - jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego online.
    • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, w tym: znaczników dźwiękowo – nawigacyjnych, mapa tyflograficznej, lupy powiększającej, ramek do podpisu.
    • Toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością – Bank nie posiada toalet ogólnodostępnych.
    • Dostęp z psem asystującym - do budynku i wszystkich jego pomieszczeń ogólnodostępnych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

    Zarząd Banku podejmuje działania w celu systematycznego usuwania barier architektonicznych we wszystkich placówkach Banku.

    Bankomaty

    1. Adres i numer bankomatu: 34-470 Czarny Dunajec, ul. Rynek 19; nr BPSR2720

    • Posadowienie bankomatu:
      1. najwyżej położony punkt potrzebny do obsługi transakcji (maks. 120 cm) – tak,
      2. bankomat posadowiony w głębi ściany, dostęp do bankomatu jest utrudniony – tak,
      3. bankomat posadowiony jest w głębi ściany (30 cm do przycisku potrzebnego do obsługi transakcji od lica bankomatu) lub znajdują się inne przeszkody utrudniające dostęp np. parapet, murek – nie,
      4. zadaszenie lub boczne panele, które mogą być przeszkodą podczas zbliżania się do bankomatu – tak,
      5. przestrzeń manewrowa przed urządzeniem (min. 150x150cm) – nie,
      6. przestrzeń manewrowa bez nachylenia – nie.
    • Funkcje bankomatu:
      1. wejście słuchawkowe – nie,
      2. aplikacja umożliwiająca obsługę głosową – nie,
      3. czytnik zbliżeniowy – tak,
      4. możliwość zrobienia transakcji zbliżeniowej – tak,
      5. obsługa bankomatu przez klawiaturę numeryczną, klawisze w alfabecie braila – tak.
    • Dojście do bankomatu: Klient na wózku może samodzielnie dotrzeć do bankomatu – nie.

    2. Adres i numer bankomatu: 34-470 Czarny Dunajec, ul. Kolejowa 22; nr BPSA3202

    • Posadowienie bankomatu:
      1. najwyżej położony punkt potrzebny do obsługi transakcji (maks. 120 cm) – tak,
      2. bankomat posadowiony w głębi ściany, dostęp do bankomatu jest utrudniony – nie,
      3. bankomat posadowiony jest w głębi ściany (30 cm do przycisku potrzebnego do obsługi transakcji od lica bankomatu) lub znajdują się inne przeszkody utrudniające dostęp np. parapet, murek – nie,
      4. zadaszenie lub boczne panele, które mogą być przeszkodą podczas zbliżania się do bankomatu – nie,
      5. przestrzeń manewrowa przed urządzeniem (min. 150x150cm) – tak,
      6. przestrzeń manewrowa bez nachylenia – tak.
    • Funkcje bankomatu:
      1. wejście słuchawkowe – nie,
      2. aplikacja umożliwiająca obsługę głosową – nie,
      3. czytnik zbliżeniowy – nie,
      4. możliwość zrobienia transakcji zbliżeniowej – nie,
      5. obsługa bankomatu przez klawiaturę numeryczną, klawisze w alfabecie braila – tak.
    • Dojście do bankomatu: Klient na wózku może samodzielnie dotrzeć do bankomatu – tak.

     3. Adres i numer bankomatu: 34-513 Chochołów 76, nr BPSA2719

    • Posadowienie bankomatu:
      1. najwyżej położony punkt potrzebny do obsługi transakcji (maks. 120 cm) – nie,
      2. bankomat posadowiony w głębi ściany, dostęp do bankomatu jest utrudniony – tak,
      3. bankomat posadowiony jest w głębi ściany (30 cm do przycisku potrzebnego do obsługi transakcji od lica bankomatu) lub znajdują się inne przeszkody utrudniające dostęp np. parapet, murek – nie,
      4. zadaszenie lub boczne panele, które mogą być przeszkodą podczas zbliżania się do bankomatu – nie,
      5. przestrzeń manewrowa przed urządzeniem (min. 150x150cm) – nie,
      6. przestrzeń manewrowa bez nachylenia – nie.
    • Funkcje bankomatu:
      1. wejście słuchawkowe – tak,
      2. aplikacja umożliwiająca obsługę głosową – tak,
      3. czytnik zbliżeniowy – nie,
      4. możliwość zrobienia transakcji zbliżeniowej – nie,
      5. obsługa bankomatu przez klawiaturę numeryczną, klawisze w alfabecie braila – tak.
    • Dojście do bankomatu: Klient na wózku może samodzielnie dotrzeć do bankomatu – nie.

    Dostępność komunikacyjno-informacyjna

    Klienci mogą uzyskać informacje w alternatywnych formatach z wykorzystaniem więcej niż jednego kanału sensorycznego (wzrok, słuch, dotyk) w następujących obszarach obsługi informacyjno – komunikacyjnej:

    1. Informacja o dostępności usług (deklaracja dostępności) na stronie internetowej w formie tekstowej,
    2. Informacja o dostępności usług (deklaracja dostępności) w placówce Banku przekazywana przez wszystkich pracowników Banku w formie papierowej i głosowej,
    3. Identyfikacja klienta w formie alternatywnej – np. bankowość internetowa,
    4. Przekazywanie wzorów dokumentów kontraktowych i przedkontraktowych oraz informacji o ofercie standardowej w formacie tekstowym (papierowym) nie spełniającymi wymogów WCG (czcionka, odstępy, język) - Bank jest w trakcie dostosowania dokumentów,
    5. Przekazywanie wzorów dokumentów kontraktowych i przedkontraktowych oraz informacji o ofercie standardowej w formacie tekstowym nie spełniającymi wymogi WCG – udostępniane na tabletach z możliwością zmiany wielkości czcionki, kontrastu itp. - Bank jest w trakcie dostosowania dokumentów,
    6. Przekazywanie wzorów dokumentów kontraktowych i przedkontraktowych oraz informacji o ofercie standardowej - jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego online.
    7. Przekazanie informacji o spersonalizowanej ofercie, prezentacja spersonalizowanych dokumentów w formie nie angażującej słuchu – w formacie tekstowym (papierowym) nie spełniającymi wymogów WCG (czcionka, odstępy, język) - Bank jest w trakcie dostosowania dokumentów,
    8. Przekazanie informacji o spersonalizowanej ofercie, prezentacja spersonalizowanych dokumentów w formie nie angażującej wzroku – za pośrednictwem asysty pracownika,
    9. Alternatywny sposób autoryzacji czynności bankowych np. biometria,
    10. Udzielanie informacji na wniosek klienta z wykorzystaniem tabletów – komunikacja tekstowa,
    11. Udzielanie informacji na wniosek klienta z wykorzystaniem komunikacji głosowej – wykorzystanie wydzielonych pomieszczeń,
    12. Możliwość kontaktu z bankiem za pomocą poczty elektronicznej, telefonicznie oraz osobiście z udziałem pracownika.

    W pozostałych przypadkach obsługi informacyjno – komunikacyjnej Bank nie zapewnia dostępności lub zapewnia ją w znacząco ograniczony sposób. Jednocześnie Bank podejmuje działania mające zapewnić jak najwyższy poziom dostępności.